UKRATKO O RUKOMETNIM PRAVILIMA
UKRATKO
O RUKOMETNIM PRAVILIMA
Rukomet je
igra koja se igra šezdeset minuta, dva
poluvremena po 30 minuta. Pobjeđuje ona ekipa koja postigne jedan
pogodak više od protivnika. Ako je rezultat neriješen, a mora se dobiti
pobjednik susreta, tada se igraju dva produžetka nakon odmora od pet minuta. Odmor između
produžetaka je jedna minuta. Ostane li i tada neriješen rezultat, pobjednik se odlučuje izvođenjem
sedmeraca. Igrači rukom dodiruju loptu i međusobno si dodaju loptu te upućuju
šut prema protivničkom golu. Svaki igrač smije napraviti do tri koraka držeći
loptu u ruci, a za svaki slijedeći korak vodi loptu odbijajući je od poda, ili
je jednostavno mora dodati svom suigraču. Loptu može držati najviše tri
sekunde.
Kretanje igrača
je slobodno po cijelom terenu osim u prostoru 6 m ispred gola. Vratar je jedini igrač koji smije stajati u tom
prostoru. Ostali igrači smiju iznad prostora od 6 m loptu pokušati uhvatiti ili
dodati samo u skoku odnosno za vrijeme leta.
Rukomet ima
dvije faze igre a to su faza napada i faza obrane. Igrači najčešće u fazi
napada koriste formaciju s lijevim i desnim krilom, lijevim, srednjim i desnim
vanjskim i pivotom ili centrom. Nekoliko mogućnosti postoji u obrani a koje
označavaju način postavljanja odnosno formacije obrambenih igrača ispred svog šesterca.
Stoga se koristi obrana 6-0 (šesti igrača u ravnini ispred crte od 6 m), zatim
5-1 (pet igrača u liniji te jedan ispred njih koji pokušava ometati protivničkog
organizatora igre), zatim 4-2 te nešto manje koristi se i formacija 3-2-1.
Obrambeni
igrači imaju pravo do određene mjere ometati protivničke napadače u pokušaju
dodavanja lopte i sprečavaju protivnika u šutiranju na gol. Svaka gruba igra i
nepropisni udarci sankcioniraju se prekršajem.
Na početku utakmice početno bacanje izvodi ekipa koja je dobila ždrijeb i izabrala loptu.
Za izrazito
grube prekršaje dodjeljuje se žuti ili crveni karton,kao i isključenja na dvije minute ili trajnog
isključenja. Kod isključenja na dvije minute momčad nema pravo zamjene
isključenog igrača za vrijeme trajanja kazne. Diskvalifikacija je kazna kao
posljedica trećeg isključenja istog igrača na dvije minute. Prekršaj se izvodi
s mjesta gdje je počinjen osim u slučaju ako je počinjen u devetercu bez
prilike za postizanje pogotka a izvodi se s isprekidane crte deveterca najbliže
mjestu gdje je prekršaj bio napravljen. Sedmerac se izvodi ako je obrambeni
igrač napravio prekršaj u prostoru 6 metara ispred gola a bila je izgledna
prilika za postizanje pogotka. Za vrijeme izvođenja sedmerca svi obrambeni
igrači nalaze se iza prostora deveterca.
Jedan napadač šutira prema golu s označene linije za sedmerac.
Dopuna
pravila koja vrijede od 2016. godine:
1.
VRATAR KAO IGRAČ: Vratar se može koristiti kao sedmi igrač u polju.
2.
POVRIJEĐENI IGRAČ: Povrijeđeni igrač mora napustiti igralište nakon što mu je
ukazana liječnička pomoć, te se u igru može vratiti tek nakon tri napada
njegove ekipe.
3.
PASIVNA IGRA: Nakon što suci pokažu znak upozorenja za pasivnu igru, ekipa koja
je u napadu ima mogućnost maksimalno 6 dodavanja i udarac prema golu.
4.
PLAVI KARTON: Uz dosadašnji žuti i crveni karton kao znak koja se vrsta kazne
izriče, uvodi se plavi karton. Pokazivanje kartona plave boje ima za cilj da
rasvijetli situaciju u pogledu diskvalificiranog igrača. Ukoliko su suci
pokazali plavi karton, to znači da će posljedica toga biti prijava (bivša
diskvalifikacija sa prijavom), te se nakon utakmice mora podnijeti izvještaj.