BILJAR-PRAVILA DISCIPLINA OSMICA
BILJAR-PRAVILA
DISCIPLINA OSMICA
U disciplini biljara osmica, pobjednik je onaj igrač
koji prvi ubaci svoje kugle pomoću štapa u rupu i na kraju crnu kuglu označenu
brojem osam u najavljenu rupu. Na početku igre kugle se slažu u trokut s time
da je crna kugla u sredini trokuta, a kugla u vrhu trokuta postavljena je na
donjoj točki. Igra se sa petnaest kugli koje se nazivaju objektne kugle i
bijelom kuglom kojom se gađaju iste.
Natjecatelj koji legalno ubaci najavljenu kuglu
odabire svoju grupu. Puna grupa su kugle označene brojevima od jedan do sedam,
a šarena od devet do petnaest. Početni udarac kojim se razbijaju kugle izvodi
se tako da se bijela kugla stavi u prostor iza gornje linije. Legalan udarac je
onaj kad je bar jedna kugla ubačena u rupu, odnosno ako ni jedna kugla nije
ubačena tada bar četiri objektne kugle moraju dodirnuti stranicu stola kako bi
se udarac smatrao legalnim. U slučaju da se to ne dogodi, tada protivnik ima
više izbora kako nastaviti s igrom. On može prihvatiti trenutnu poziciju i
nastaviti s igrom, može odlučiti ponoviti igru i sam razbijati kugle, odnosno može
odlučiti ponoviti igru, te pustiti svog protivnika da ponovo razbija kugle.
Prekršajem se smatra ako neka od objektnih kugli
ispadne sa stola prilikom udarca razbijanja. Kugle koje su ispale sa stola
ostaju izvan igre, osim kugle broj osam koja se vraća na donju točku. Protivnik
koji dolazi na red može prihvatiti trenutnu poziciju i nastaviti s igrom, ili
bijelu kuglu smije postaviti bilo gdje iza gornje linije. Otvoreni stolom se smatra situacija dok još nijedan
igrač nije odabrao svoju grupu kugli. Pravilo bijele kugle u ruci znači kad
igrač koji je na redu za igru može staviti bijelu kuglu bilo gdje na površini
stola i od tamo nastaviti sa igrom. Gubitkom igre se smatra kad natjecatelj
napravi prekršaj prilikom ubacivanja crne kugle (broj osam), prije nego li je
pospremio sve svoje, ubacivanje crne kugle u nenajavljenu rupu i izbacivanje
iste sa stola.